Ambitne plany Orbis SA.

Orbis SA.Grupa hotelowa Orbis oraz Accor (partner strategiczny) już na początku 2012 roku rozpoczęli walkę o przyszłych klientów i rozwój firmy. Na terenie naszego kraju zaczęły powstawać nowe obiekty, a stare placówki uległy dogłębnej modernizacji. Hotele grupy Orbis działają pod popularnymi markami Accoru, znane jako Novotel, Sofitel, Mercure, Ibis i Orbis Hotels. W samym 2012 r grupa włączyła do sieci sześć nowych hoteli natomiast na renowację największych z nich przeznaczyła aż 150 mln złotych. Równowartość 20 milionów- trafiła do Mercure Warszawa Centrum, kolejne 35 mln przeznaczono na remont Sofitel Warsaw Victoria. Oprócz tych dwóch budynków koszta rozłożyły się pomiędzy pozostałe hotele- Novotel Warszawa Centrum, Novotel Kraków Centrum i Novotel Poznań Centrum. Grupa stawia na poprawę jakości usług poprzez wyżej opisaną modernizację oraz rebranding. Już w czerwcu 2012 roku do hotelowej sieci dołączył pierwszy obiekt po takim procesie, mianowicie Mercure Zamość Stare Miasto, w styczniu 2013 kolejny Mercure Warszawa Centrum, a w lutym Mercure Cieszyn. Rebranding polega na zmianie percepcji marki w postaci kreacji nowej nazwy bądź loga, symbolu użytkowego, służy odświeżeniu starego wizerunku.

Grupa Orbis stawia na rozwój placówek poprzez franczyzę. Najważniejsza ma być rozpoznawalność marki oraz jakość proponowanych usług. Flagowe marki franczyzowe Orbis to między innymi Mercure oraz Ibis Styles. Franczyza polega głównie na partnerskiej współpracy pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą, a najważniejszym punktem jest zwiększenie rentowności obiektu. Dla wszystkich franczyzobiorców Orbis otwarło w 2013 roku Accor Académie w Warszawie. Jest to placówka gdzie dzięki specjalnym programom szkoleniowym podnoszone są kwalifikacje i wiedza kadry zarządzającej w każdym obszarze funkcjonowania hotelu.

Grupa hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza około 60 obiektami w 28 miastach. Laurent Picheral, prezes i dyrektor generalny Orbis zdradza, że do 2015 roku liczba hoteli wchodzących w skład grupy ma rozszerzyć się aż do 90 placówek. Picheral uznaje to zadanie za cel ambitny i trudny, ale analizując dynamikę rozwoju firmy od 2012 roku jest przekonany o jego osiągnięciu. Większość hoteli będzie otwierana zgodnie z nowym modelem biznesowym „asset light”. Polega on na prowadzeniu działalności hotelowej w innych budynkach należących do zewnętrznych inwestorów. Spowoduje to zmniejszenie kapitałochłonności przez co firma nabierze elastyczności, a także zwiększy swoją konkurencyjność na rynku. Hotele będą działać na trzech zasadach: dzierżawy ze zmiennym czynszem, franczyzy i zarządzania.

Orbis SA.Cały projekt dąży do całkowitego zmniejszenia posiadanych hoteli własnościowych na rzecz tego typu działalności prowadzonych w budynkach inwestorów.

Obiekty tej grupy cieszą się sporym zainteresowaniem zarówno wśród Polaków, jak i zagranicznych gości, opinie o hotelach są zawsze bardzo dobre, co zachęca także innych do wyboru hoteli tej marki.


Categorised as: Linie Lotnicze