Emirates światową marką wartą 6,6 mld dolarów

Emirates staję się globalną marką, której wartość cały czas pnie się w górę. Na chwilę obecną majątek linii lotniczych ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich wynosi 6,6 miliarda dolarów. Prężnie rozwijający się przewoźnik wskoczył już w czołówkę marek jako linia lotnicza, oraz najbardziej znanych symboli na Bliskim Wschodzie. Emirates może pochwalić się także miejscem w światowej dwusetce największych marek zrzeszającej najbardziej prestiżowe marki z całego świata. Ranking o nazwie Global500 upubliczniony został na dzięki firmie Brand Finance- która przeprowadzała szczegółowy reaserch w tej sprawie.

emirates

Linie lotnicze ciężko pracowały na swój sukces. Przez kilka lat stopniowo zdobywały coraz to wyższe miejsce w rankingu Global500 i teraz mogą świętować nowe osiągnięcie. Pierwsza dwusetka to już naprawdę imponujący wynik. Emirates konkretnie zajmuje 196 miejsce – w rok linie podskoczyły o 38 pozycji. Skok powoduje przede wszystkim rosnąca wartość przewoźnika z 5,4 miliarda dolarów do 6,6 miliardów. Stawka skoczyła aż o 21% w ciągu jedynych 12 miesięcy.

Sir Tim Clark, prezes linii Emirates, podsumował ten wynik w następujący sposób: „Linie Emirates to firma o zasięgu globalnym, która obsługuje pasażerów na całym świecie. Dlatego wraz z jej rozwojem musimy także zadbać o wzmacnianie marki”. Clark wspomniał także o ważności działań marketingowych oraz sponsoringu, lecz uznał że same te czynności nie wystarczą. Ważnym elementem są przede wszystkim wprowadzone innowacje- modernizacje idące z duchem czasu a także nienaganna obsługa świadcząca usługi pasażerom. Prezes marki wyraził zadowolenie z wyróżnienia Global500 oraz tytułu największej marki lotniczej na świecie. Emirates nie będzie jednak stał w miejscu- nowe destynacje czy inwestycja w rozwój linii będzie podstawowym punktem na najbliższe lata.

Brand Haigh prezes Brand Finance – „Emirates pozostają sztandarową marką wśród przewoźników z całego regionu Bliskiego Wschodu. Wyceniana na 6,6 mld dolarów pozostaje najcenniejszą marką w regionie i najcenniejszą linią lotniczą na świecie”. Przewoźnik rozpoznawany jest w każdym zakątku świata, umowy sponsorskie i szeroka siatka połączeń to jeden z elementów fenomenu marki. Wspominając o destynacjach, właśnie w 2014 roku Emirates wprowadziło do swojej oferty 10 nowych połączeń powiększając zatem swoje możliwości do 145 miejsc na sześciu kontynentach. Aby obsłużyć tak liczną ofertę linie lotnicze musiały zakupić nowe maszyny do swojej floty (teraz jest to 230 samolotów- między innymi Airbusy A380 i Boeingi 777-300ER).

Emirates oprócz wielu wydatków na innowacje technologiczne, linie stawiają również na bezpośredni kontakt klienta z pracownikiem. Powstała specjalna platforma o nazwie „ Hello Tomorrow” która służy nawiązaniu interakcji z drugą osobą a także poznaniu kulturowych zwyczajów miejsc do których pragniemy się wybrać.

emirates


Categorised as: Linie Lotnicze